Facebook

Exhibitions

T R A P É Z 1. 




Klenyánszki Csilla, Damir Očko, Puklus Péter, Szörényi Beatrix, Marko Tadić, Ulbert Ádám





2013. 06. 21 – 07. 31.





Csoportos nyári kiállításunkon a 2012 decemberi nyitásunk óta kiállított és a közeljövőben a Trapézban megjelenő művészek legfrissebb munkáit mutatjuk be. A kiállító művészek egy részét már jól ismeri a magyar közönség, a többiek a hazai kortárs képzőművészet új szereplői, akik azonban nemzetközi szinten már szép sikereket értek el. Célunk a kiállítással az, hogy átfogó képet nyújtsunk a Trapéz profiljáról és programjáról.





KLENYÁNSZKI CSILLA Rotterdamban élő képzőművész fotói témájához saját környezetéből inspirálódik. Az X marks the spot sorozat a képzelet és a valóság közötti játékos határon helyezi el szürreális fotóit, amelyek központjában egyszerre ismerős és mégis ismeretlen tárgyak tűnnek fel. A saját otthonában fellelhető hétköznapi tárgyakban rejlő lehetőségek felfedezése és kitágítása kutatásának egyik fő területe. Fotóinak témáit megépíti és beállítja mielőtt filmre veszi azokat.





A Nyugat-Európában már szép sikereket elért DAMIR OCKO kortárs horvát képzőművésznek három új kollázsa kerül most bemutatásra. A kaleidoszkóp-szerűen széttöredezett városképeket ábrázoló minimalista, fekete-fehér, konstruktivista kollázsok alapját a művész saját fotói és talált grafikus elemek alkotják.





PUKLUS PÉTER legújabb sorozatából kaphat a közönség ízelítőt. A The epic love story of a warrior címet viselő fotósorozata lényegében egy fiktív kelet-európai család 20. századi története. A most bemutatásra kerülő mű két részből áll, egy fotóból és egy ahhoz tartozó installatív elemből, jelen esetben egy bicikliből. A kiállítási anyag együttesen a műtermi fotó egy fejlődési foka, ahol a fotó végül a teljes munka részletévé és ezzel együtt magyarázatává alakul.





SZÖRÉNYI BEATRIX összel nyíló önálló kiállításából ad ízelítőt a most bemutatásra kerülő két legújabb kollázs, amelyek a több irányból is értelmezhető Függelék címet viselő sorozat darabjai. A szabadon, amolyan layerként egymáshoz fűzött és lógatott lapok és papírkivágások az elrejtés és a kiemelés eszközeivel operálnak. Az irodalmi függelékek, lábjegyzetek mintájára ezek a kollázsok kiegészítésül és magyarázatul szolgálnak egy nagyobb egységhez, ami ez esetben hiányzik és leginkább csak sejthető. A függelékek akár a művész eddigi munkásságában megjelenő alapgondolatok félidézéseként is értelmezhetőek.





MARKO TADIC Zágrábban élő horvát képzőművész portfóliójában kollázsai és rajzai mellett régi, talált, módosított és átrajzolt képeslapok is találhatóak, amelyeket fiktív történetekké fűz össze. Az itt bemutatásra kerülő üdvözlőlap alapú animációja is egy kitalált történet, amely a múlt különböző dimenzióiról, képzelt helyek képzelt kapcsolódásairól szól. A Trapézban önálló kiállítással az év végén jelentkezik.





ULBERT ÁDÁM Amszterdamban élő képzőművésznek az Arcadia címet viselő sorozatából válogattunk erre a kiállításra, amely tulajdonképpen a művész által használt motívumok variációs felülete. A papíralapú vegyes technikával készült munkákon felvonultatott jelszerű elemeket a művész a szín- és anyaghasználata segítségével egy popos vizuális tartományban tartja. A spontánnak tűnő képszerkesztés ellenére nagyon is kiszámított a képek belső struktúrája.